Wednesday, February 9, 2011

Les mains en l' air



Les mains en l' air - Ψηλά τα χέρια
Romain Goupil

Να το δείτε γιατί θα παρακολουθήσετε παιδικές φατσούλες να δίνουν μαθήματα υποκριτικής, θα θυμηθείτε την παιδική σας ηλικία, τις παιδικές σας αγάπες και τις πρώτες σας παιδικές επιχειρήσεις.
Κυρίως όμως θα συνειδητοποιήσετε πόσο ξέγνοιαστη παιδική ηλικία είχατε σε σχέση με αυτά τα παιδιά, που μια ιστορία σαν αυτή του σεναρίου, αποτελεί την καθημερινότητά τους.
Εγώ, όταν ήμουν παιδί, στενοχωριόμουν που ο Τάσος θα άλλαζε σχολείο και δε θα τον ξανάβλεπα και που το Στ2 θα χωριζόταν σε Α1 και Α2. Δεν στενοχωριόμουν επειδή ο φίλος μου κινδύνευε να απελαθεί. Ούτε έτρεμα από το φόβο μου όταν στο δρόμο διασταυρωνόμουν με μπάτσ, εμ…, αστυνομικούς, ήθελα να πω. Το ψέμα και τη βία της αστυνομίας τα γνώρισα όταν πλέον είχα ενηλικιωθεί και όχι από τα 10 μου.

- Πότε θα έρθει η σειρά μου; ρώτησε ένα παιδί, (στην πραγματική ζωή, όχι σε αυτή της οθόνης) και αυτό έγινε η αφορμή γι' αυτήν την ταινία. Ο Romain Goupil ακόμη και τώρα αναρωτιέται: Τι μπορείς να απαντήσεις σε ένα παιδί που σε ρωτάει "Πότε θα έρθει η σειρά μου;", "Πώς μπορείς να του εξηγήσεις ότι δεν έχει χαρτιά και τι είναι αυτά τα χαρτιά που πρέπει να έχει;".

Όσο για το σκηνοθέτη… Ο Romain Goupil είναι 40 χρονών και μοιάζει με 60. Πράγμα που σημαίνει ότι έζησε τον Μάη του ’68. Είναι ο σκηνοθέτης της ταινίας «Να πεθάνεις στα 30». Έχει χιούμορ και μιλάει απλά για πράγματα πολύπλοκα. Το κυριότερο βέβαια είναι το ότι είναι Γάλλος, γεγονός που για μένα θα αρκούσε και από μόνο του! =Ρ



* Δίπλα στην οθόνη του υπολογιστή έχω εδώ και καιρό κολλημένο ένα χαρτάκι με την φράση: "Το να έχεις παιδική ηλικία είναι το να ζεις χίλιες ζωές πριν τη μία". Σήμερα που θέλησα να το χρησιμοποιήσω δεν μπορώ να θυμηθώ με τίποτα την πηγή του! Αν μπορεί κανείς ας βοηθήσει!

Τι προλαβαίνετε:
  • Την Παρασκευή 11/02, ώρα 18:00 Μasterclass με θέμα "Δουλεύοντας σαν ηθοποιός και σκηνοθέτης ταυτόχρονα" στο Ίδρυμα Κακογιάννη (Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ. 210 3418550)
  • Την Παρασκευή 11/02,ώρα 22:30 Κινηματογράφος ΊΛΙΟΝ. (Τροίας 34 & Πατησίων, Μετρό Βικτώρια, τηλ. 210 8810602). Συζήτηση του σκηνοθέτη με το κοινό για την εμπειρία του σχετικά με το Μάη του '68 στη Γαλλία και προβολή της ταινίας "ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ ΣΤΑ 30".

1 comment: